Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Možná jsem divný, ale žena, která používá příjmení s mužskou koncovkou (pochopitelně Češka), ve mně vzbuzuje nedůvěru. Další věcí je to, že nevím, jak ji oslovovat. Říkat "paní Novák" mi nejde přes pusu. A to už vůbec nemluvím o tom, že bych jí vlastně měl říkat "paní Nováku". :-)

2 0
možnosti
PJ

Mám v životě pár zásad. Nikdy nikomu neříkám akademickým titulem (jen lékaři řeknu "pane doktore/paní doktorko") a zásadně vždy oslovuju v 5. pádě, i když to u některých příjmení je nesnadný.

A pokud někdo mě osloví 1. pádem, okamžitě na to reaguju a upozorňuju, že takhle ne, že se říká "pane Janso".

0 1
možnosti
JT

Tak lide byvaji omezeni a nevi, ze oslovovani titulem je soucasti slusnosti.

0 0
možnosti
  • Počet článků 161
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2245x
Kavárenská povalečka, vážně i nevážně.