Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L86u45b65o93m58í50r 92P30e88t28r77o37v50s80k57ý 5416806428983

8-o proboha

0/0
17.8.2015 14:56

Ž38o44f95i23e 96A83d86a19m17c27o63v42á 3882153120164

Máte naprostou pravdu. Také se mi jeví žádoucí přeprava dítek v MHD pouze v případě. že budou opatřena vodítkem  a náhubkem.

+1/0
17.8.2015 13:44

J82a73r89o60s76l21a27v 30N37á77p50r79s97t68e56k 6985486

Kdysi, když byly naše děti malé, napomenul jsem ve vlaku jednu paní, že tento vagón je pro cestující s dětmi.  Paní na to reagovala ujištěním, že její pejsek na rozdíl od mých dětí má jízdenku.

Od té doby mám pejskaře ještě raději.

0/0
17.8.2015 13:48

M73i80l48a73n 47S80t17e48h42l74í65k 7550399713351

Zase jedna, co má místo dítěte psa. Rv:-/

0/0
17.8.2015 13:28
Foto

N43i96k83o51l 30S64y86r20o23v68á44t56k13o88v50á 5605277249689

Ne ;-)

0/0
17.8.2015 13:30

M18i66l37a67n 12S65t50e27h11l54í70k 7900659523161

Tak proč jako argument na obranu psů používáte nezvedené děti ? :-P

0/0
17.8.2015 13:40
Foto

N82i23k27o36l 44S60y62r66o79v39á90t76k28o97v81á 5575507859319

A proč ne? Jako nejsou všechny děti nezvedené, tak nejsou všichni psi vlkodlaci ;-)

+1/0
17.8.2015 13:49
Foto

Z15u96z75a93n27a 10H13u62b42e49n32a12k91o49v30a 8741337334826

Mnooo... tak já nevím, Nikol. Asi mám fakt štěstí, ale ani jednou mě žádné dítě nekopalo v MHD a moje děti to taky nedělají. Taky mi tak nějak z logiky věci přijdou důležitější než psi (a to mi v dětství přezdívali psí máma, každého psa v okolí jsem znala jménem a mohla si je hladit i přes plot). Zato je obě během jednoho víkendu ohrozili dva bojoví psi, kteří "nekoušou", "jsou skvěle vychovaní, neboj se", "na vodítku být nemusí, protože poslouchají na slovo". Po prokousnutí nohy mojí dcery z majitele vylezlo, že za to pes nemohl, protože ona se na houpačce moc prudce hýbala. Jo a taky už shodou okolností byli oba majitelé nezávisle na sobě párkrát řešit bitky jejich psů na policii. Nikdy za to nemohl jejich pes. Vždycky byla vina na menším psovi, co přišel moc blízko, nebo dítěti, co se hýbalo moc prudce. Pardon, ale po tomto zážitku mám jasno. Mimochodem, oba tito psi žijou v Praze. A oběma majitelé vodítko nedají, protože "je skvěle vychovaný, ať si dávají vodítko majitelé těch malých blbečků, co mého psa dráždí". Oba majitele znám a jsou to inteligentní lidé. Láska evidentně zaslepuje mozek. Moje dcera se od té doby psů panicky bojí, což mě dost mrzí.

+5/0
17.8.2015 13:01
Foto

N63i16k50o85l 97S76y34r47o52v44á53t13k83o69v60á 5545407879959

Zuzi, ale ti tvoji známí ty psiska nebudou dávat na vodítko i když bude vyhláška. Každopádně chápu tvůj postoj. 

A s těma dětma. No to si člověk občas fakt užívá, když jede z Anděla směr Řepy. Já ti nevím, asi nějaké "andělské" dětské konstelace.  

Každopádně jak píše někdo dole. Lidi v parku a na ulicích nadělají mnohem větší bordel než ti psi. A taky nejsme všichni exoti, stejně jako psové ;-)

+1/0
17.8.2015 13:12

M26i33l80a28n 23S44t77e46h50l56í53k 7740579743861

Když dostanou pořádnou pokutu, příště si to rozmyslí.

+2/0
17.8.2015 13:27
Foto

Z79u79z28a98n98a 69H78u56b67e19n38a64k61o51v46a 8191417784166

Já myslím, že jsou to dvě věci. Nevychované děti, případně apatické matky, které mají posunutou míru toho, co je normální, je problém číslo jedna. Pes a jeho majitel, který má posunutou míru toho, co je bezpečné, je problém číslo dva. Neslučovala bych to. Argumentace: já nemusím mít psa na vodítku, protože támhle té paní řve dítě mi prostě přijde dost na vodě. Stejně tak jako smradlavé ulice plné bobků (byla jsem v Praze v sobotu, v tom vedru fakt hnus) se nedají omluvit tím, že jsou zase někde nějací lidé, kteří se chovají jak prasátka. Po psech neuklízí podle mě podobná sorta lidí, jako neuklízí po sobě v parku.

Já mám fakt hodné děti a vždycky mě úplně zabolí, když někdo vykřikuje, že všechny děti jsou takové a všechny matky makové. Proto bych to nedělala ani pejskařům a psům. Mluvila jsem jen o jednorázové zkušenosti, která teď ovlivní přístup mé dcery ke psům. Je potřeba věci vidět z obou stran. 

Obecně nejsem nadšená ze zákazů a příkazů, ale zkrátka dokážu pochopit, co bylo motivací v tomto případě. Možná by bylo zajímavé zjistit, jak často se řeší konflikty ohledně psů.

+5/0
17.8.2015 13:42

I10l11o45n91a 16E18r60n35e76s93t76o85v78á 7253149885410

Mně napadl pes, když jsem byla jako malé děcko na kolce (to byl takový kočárek - něco jako "golfáče"). Je mi 62 let a fóbie ze psů jsem se ještě nezbavila. Nikomu to nepřeji.

+1/0
17.8.2015 14:09
Foto

Z55u41z28a26n69a 64H71u88b58e81n36a98k41o25v74a 8681577724516

To je právě pak hrozná škoda. Jeden nepříjemný zážitek v dětství může dost ovlivnit přístup po celý život.

0/0
17.8.2015 14:33

R87o73s20t47i72s92l84a79v 80M39a23j60e72r 2193902769228

Já tedy nevím, ale požádal li bych někoho ať si připne psa a on to neudělal, tak to nepřejdu s takovým tím "no dobře", ale řešil bych to. Asi to byl známý, tak se člověk nechce pouštět do konfliktu. V přítomnosti dětí má být pes buď na vodítku a nebo má být u pána u nohy. Nemá být vůbec u nějaké houpačky apod.

Osobně jsem pejskař. Psa mám v přítomnosti lidí na vodítku, v přítomnosti dětí jsem ve střehu i když je to na našem dvoře. Pes má totiž 70 kg a není to žádný mazlík. Nemá rád děti a cizí psy také ne. A to primárně když je se mnou na procházce apod.

Mne například poměrně často zastavují lidé, zda si mohou psa pohladit....pokud to neudělají bez ptaní. Pokud to není někdo koho znám, tak odmítám. Je to otravné, ale když "on je jak medvídek".

Jinak třeba můj případ - jdu si se psem takhle po venku, utíká kolem nás cca desetiletý kluk a při tom běhu položil ruku na psa a jel mu při tom běhu po zádech rukou - je to okamžik. Pes se ohnal a štípl ho do zadku. Neměl nic prokouslé, ani kraťasy, modřina na zadku velikosti padesátikoruny ale byla. Kdo byl viníkem dle maminky myslíte? Samo že já se psem....hold jít v klidu po chodníku se psem na vodítku !!!na vesnici!!! taky není kolikrát bez viny.

0/0
17.8.2015 13:28
Foto

Z46u44z38a55n43a 33H81u60b93e60n29a18k38o15v73a 8261257314176

Já jsem je právě ale nepožádala, ten pes, co dceru chytnul, se skutečně choval vzorně. A pak mu najednou hráblo. Byli jsme na chalupě tři dny, ani by nešlo, aby byl pořád přivázaný. Já chápu, proč to udělal, pointa je, že se nedá spolehnout ani na dobré vychování. Pes, když se lekne, zaútočí, ač třeba sám okamžitě pochopí, že to neměl (jako v našem případě). A kombinace pes a malé dítě si o problém skoro říká, jak jste sám popsal (a to z obou stran). Já jsem z toho nedělala žádnou scénu, stalo se, co už s tím. Jsem z vesnice, taky jsme se nějak učili, že psi koušou, někteří kohouti útočí a koně kopou, tak se k nim nesmí zezadu. Je to život. Ale třeba ve Stromovce přecpané lidmi a psy jsem schopná snahu o nastavení pravidel pochopit. Lidé nemají šanci se tam psům vyhnout, to je asi ten problém.

+1/0
17.8.2015 13:55

R67o35s40t88i83s42l75a97v 19M26a18j63e12r 2223322229438

Ano, ve městech je to se psy opravdu jistě problematické. Já věřím, že ale vodítková to bohužel nevyřeší. Jsou lidé, který jsou takové vyhlášky fuk.

Ono by bylo spíše fakt lepší lide vysvětlovat proč by měl být pes pod kontrolou a nějakým způsobem pejskaře motivovat k tomu aby se naučili ovládat svého psa.

0/0
17.8.2015 14:13
Foto

Z94u53z49a37n86a 78H41u65b70e52n33a49k44o57v86a 8831187864316

Je otázka, jestli by ti, kdo ignorují povinnost mít psa na vodítku, byli ochotni podřídit se nutnosti psa vychovat. Přece jen to je složitější, než se zdá. Holt lidé jsou různé... a psé také:-)

+1/0
17.8.2015 14:36

J56a60n95a 79S45t24e64h52l39í58k17o85v25á 2709770710746

tak to máte opravdu štěstí, kolikrát jsem měla i špinavé oblečení a maminky jako by nic..

0/0
17.8.2015 13:31
Foto

Z92u30z88a93n74a 28H40u18b35e63n60a39k33o54v25a 8901757614476

To mě mrzí.

0/0
17.8.2015 13:58

J25a18n35a 72S43t48e82h57l84í37k62o71v71á 2829920630296

no jo volná výchova, je volná výchova a tak nám budou děti skákat po hlavě a zkuste něco říct..

0/0
17.8.2015 13:59
Foto

Z92u55z37a30n87a 53H81u62b35e28n84a42k26o20v63a 8331617634486

Jsem zrovna jedna z matek malých dětí a naštěstí kolem sebe nemám nikoho, kdo by provozoval radikálně liberální volnou výchovu. Jsem za to ráda. Asi je to skupinou lidí, ve které se vyskytuju. Osobně mi přijde velmi kontraproduktivní dát velení dítěti. Nicméně jak říkám, nikoho takového neznám, takže nechci soudit.

+1/0
17.8.2015 14:04

J30a85n50a 20S26t43e13h54l63í90k77o45v69á 2359310440476

R^ z mého okolí mezi známými také nikdo ne,ale třeba v práci mám jednu takovou pani na patře, ta si přivede do kanceláře děti, ty dělají binec na chodbě a když jí už někdo na to upozornil, tak na to řekla,že je přece nemůže nechat zavřené v kanceláři..

0/0
17.8.2015 14:10
Foto

Z41u58z70a35n71a 46H25u62b49e41n73a72k38o19v18a 8431727774786

To je zajímavá novinka, vodit děti do práce. Manžel mi říkal, že to u nich taky vídá čím dál častěji. Zrovna u nich v open spacech mi to přijde jako čisté trápení jak dětí, tak okolo pracujících. Ale předpokládám, že jsou to jen výjimečné stavy, kdy lidé nemají jiné řešení. Holt babičky jsou potřeba. A pokud budou makat do sta let, budeme děti vídat všude. Nebo je přestaneme dělat a dopadneme ještě hůř:-/

0/0
17.8.2015 14:22

J81a38n93a 26S42t89e89h83l89í58k59o21v80á 2719320730906

Ano, vidím to tady často, tohle je paní umělkyně na volné noze, má tu atelier, nevím, jestli to dělá z důvodu absence hlídání. V open spacech to je opravdu hrozný :-/

0/0
17.8.2015 14:27

J37a75n82a 69S86t70e84h68l39í25k54o82v44á 2719900560486

Na vodítko obojí, protože obojí obtěžuje, je mi nepříjemný stejně tak pes, který ke mě leze, stejně jako dítě.. nejsem zvědavá ani na jedno.

0/0
17.8.2015 12:57

J16i53t24k25a 80T44v86r56d65á 3131388606129

Nevadí mi volně pobíhající psi,vadí mi volně pobíhající bez náhubku.Bez ohledu na to,zda jde o výstavního vlčáka nebo rozmazleného jorkšíra.Nestojím o otisk zubů na  noze ani od jednoho.Moje děti měly zakázáno si psů všímat,i když majitel tvrdil,že vůbec nekouše.A čím teda žere...? Bohužel mojí dceři se pes buď okamžitě podřídil,nebo šel bez varování po ní.Taky mám psa,i když má to štěstí,že může řádit na vlastní zahradě.Ráda se podívám na zajímavého psa a prohodím pár slov s majitelem,ale nehodlám  nosit jeho  mazlíka na nohavicích.

0/0
17.8.2015 12:38
Foto

J50i64ř28í 79T66u88r17n90e21r 8538341865263

Kdyby bylo poměrově tolik problémů se psy, jako je s lidmi, žili bychom v báječném světě, který by jen tu a tam narušil nějaký narušený jedinec. Opak je pravdou. Potřebujeme stále hledat  někoho jiného, kdo narušuje náš řád, přitom jsme to my sami.

+1/0
17.8.2015 12:08
Foto

J44i17ř49í 27T66u13r71n74e27r 8178571205913

Kdyby bylo poměrově tolik problémů se psy, jako je s lidmi, žili bychom v báječném světě, který by jen tu a tam narušil nějaký narušený jedinec. Opak je pravdou. Potřebujeme stále hledat  někoho jiného, kdo narušuje náš řád, přitom jsme to my sami.

0/0
17.8.2015 12:08

J87a36r14o82s42l33a66v 87N60á36p12r76s81t83e64k 6375616

Milá slečno, přeji vám, abyste si i vy jednou našla chlapa a měla děti. Možná vám potom přestanou být tak protivné. Ale zaručeno to není.

0/0
17.8.2015 12:05
Foto

N29i37k98o45l 37S46y38r98o10v65á84t83k42o16v18á 5875787619139

O můj život rozhodně nemusíte mít obavy Jaroslave :-) Ale děkuji za přání ;-)

0/0
17.8.2015 13:13

M17i77r29o67s97l65a18v 15T72o44m81e47č43e22k 8975791588732

V Praze a v celé ČR by se za psa mělo platit ne 1200 ,- Kč ročně, ale měsíčně. A majitele psů těžších 10kg očipovat.

0/−3
17.8.2015 11:44
Foto

J64i50ř97í 14T82u75r48n81e55r 8548281245973

...a povinné ručení 100 000,- čtvrtletně :)

0/0
17.8.2015 12:04

R29o80s56t59i42s60l38a42v 36M32a73j92e26r 2613322719848

A proč tolik? Vždyť tím, že člověk koupí třeba granule, tak na ně musí vydělat, výdělek je zdaněn, z pytle granulek zaplatím DPH a zisk prodejci, výrobci. Oba zdaněny. Prodejce platí prodavače, i na jeho zdaněnou mzdu v ceně granulek přispěji. Někdo tyto granule musí vyrobit, expedovat apod. - i na tyto zdaněné mzdy tím nákupem přispívám.

A ještě bych měl druhý dotaz: Čím můj pes zatěžuje obec tak, že bych platil poplatek 1200 Kč měsíčně. Řekněte mi prosím konkrétně na co by podle Vás ten poplatek šel?

0/0
17.8.2015 12:29

I61l56o43n32a 37E63r97n33e11s80t84o52v20á 7893899745240

A co by se tím jaksi vyřešilo?

0/0
17.8.2015 13:37

M11o90j83m79í46r 51R25o46d42e76n 6156875315537

Zde se opět začíná od špatného konce. Poslední dobou je v Praze psí boom, ale Praha s tím v rámci historie a urbanistiky jak si nepočítala.

Zde by měly vzniknout určitá pravidla v tom směru, jaké město či daná čtvrť je schopné pojmout určitý počet psů a zajistit jim vhodné venčení. Podobné je to i s chaotickým investováním do cyklostezek, tak že zde vzniká kumulace různé dopravy a je to chaos.

Následovat by měl i určitý okruh plemen s určitým chováním a velikostí.

Dost často se stává že si mladí pořídí psa pro své image a pak jej dají prarodičům. Problém jsou pak bojovná plemena jež potřebují pána s vyzrálou osobností, tak aby do nich nepromítal svoje frustrace, nervozitu ... . 

Problém pro pejskaře je pak i chování mladých lidí bez citu pro odpovědnost, kdy svého miláčka nechají bez dozoru a baví se a pes si pak dělá co chce a odnáší to pak místní psí komunita, nehledě úklidu hov ... .

Co mně taktéž zaráží je na volno puštěný pes na eskalátorech a v metru.

Následovat by pak měla občanská diskuze jak včlenit venčení psa do prostředí, jaký potenciál má prostředí pojmout venčení a nezapomínat na  další komunity.

Problém je i tlak místních loby na místní veřejná místa jež je chce získat jen pro svoji komunitu.

0/0
17.8.2015 11:40
Foto

V75á96c92l96a83v 90C69h65u82c33h57m60a 6755851328466

Souhlasím. Nejsem příznivcem zvyklostí kdy se kvůli několika nevychovancům omezí úplně všichni.

+3/0
17.8.2015 11:18

D41a97n77a 25P69o47l91a47n20e41c95k89á 3596585197115

Jako daňový poplatník a majitelka psa bych se k tomu taky ráda vyjádřila. Podle návrhu vyhlášky a některých diskutérů to vypadá, jakoby prostředí kolem nás znečišťovali pouze psi - proč se potom brodíme vrstvami nedopalků, kličkujeme mezi plivanci a zvratky a parky a chodníky jsou plné odpadků, které patří do popelnice. Ráda bych, aby se nová vyhláška dotkla všech našich spoluobčanů a vyžadovalo se také její dodržování. Mě taky vadí psí exkrementy, nedopalky a další odpadky na chodníku. Byla bych ráda, kdyby na dodržování dohlížela městská policie a měřila všem stejně. Zatím v ulicích moc vidět není.

+6/0
17.8.2015 10:41

M57o14j87m58í23r 15R98o14d58e27n 6676355285707

U nás se parky změnily na veřejné záchodky. místa pro nocování, místa pro třídění komunálního odpadu a místa pro pikniky s grilováním.

Praha 2

0/0
17.8.2015 11:41

D64a92n10a 10P78o36l71a60n15e83c58k81á 3656875107205

U nás na Praze 4 je to stejné. Policistu vidím akorát když kolem projede autem. Nic proti grilování nemám, pokud si po sobě ta společnost uklidí. S ostatním už je to horší.

0/0
17.8.2015 11:55

I16l72o31n10a 56E87r37n18e40s41t92o28v97á 7123219725760

Nikol, zřejmě je to poprvé, kdy mám jiný názor než Vy.

Tu vyhlášku vítám.

P.S.: Patřím do té pětiprocentní skupiny lidí. Na mne psi s oblibou skáčou jak pominutí.

+2/0
17.8.2015 10:40
Foto

V55á47c95l88a79v 31C46h49u51c30h38m75a 6565271988936

A není to úplně stejné jako s kuřáky?

0/0
17.8.2015 11:18

O51l53d45ř35i71c81h 37S84t69a68r84ý 2179738585937

Copak, už vás nějaký kuřák kousnul do lýtka?

+2/0
17.8.2015 13:05
Foto

V20á81c36l28a90v 20C39h83u35c80h58m35a 6595601608226

Ne jen tu občas čtu stesky některých, jak je kuřáci pronásledují aby jim mohli fouknout kouř rovnou do obličeje.

+1/0
17.8.2015 13:15

J75a53r66o85s10l93a27v 62N35á30p94r24s72t90e57k 6195566

Kuřáci a pejskaři mají do značné míry podobný osud. Jsou čím dál, tím víc omezováni.

před 30 lety lítali psíci kdekoliv a kdekoliv trousili a žádného majitele nenapadlo to sbírat a žádného občana nenapadlo, že by po tom pejskaři mohl chtít, aby to uklidil.  Dnes to už hodně pejskařů uklízí, hodně jich má psa na vodítku, do dopravního prostředku jenom s košíkem a furt na ně kdosi vymýšlí nové a nové požadavky.

A kuřáci?  Před 30 lety ve firmách neznali pojem nekuřácké pracoviště. Kouření bylo zakázáno jen v chemických provozech a tam, kde hrozilo nebezpečí požáru.  Prakticky žádná hospoda nebyla nekuřácká.  Dnes jsou kuřáci omezováni všude a když si některý zapálí venku na ulici, musí počítat s tím, že z okna ve čtvrtém poschodí jej někdo okřikne, ať jde smrdět jinam.

+1/0
17.8.2015 13:25

J49a38r35o87s63l66a27v 64N76á45p32r76s33t56e35k 6845406

A když je kuřák zároveň pejskař?

Tak to má tedy smůlu, protože má jen dvě ruce a v jedné má vodítko a v druhé sáček na h.vna.  Třetí ruka na cigáro a čtvrtá na mobil většině lidí chybí.

0/0
17.8.2015 13:28
Foto

V30á90c17l19a86v 18C65h64u89c44h69m62a 6885111268136

Já nemusím ani pejskaře ani kuřáky, ale jsem dost zásádně proti aby se obě skupiny nesmyslně omezovaly ať už kvůli několika arogantním nevychovancům v jejích řadách či arogantním nesnášenlivcům mezi ostatními.

0/0
17.8.2015 22:30

J98a68n41a 72S69t96e28h96l63í74k74o29v29á 2659110690806

také tak.. :-/

+1/0
17.8.2015 12:58

Š31á93r89k97a 54M25a66t36y85á94š34o86v20á 1881605262439

no,kdyby majitelé měli vychované psy a dodržovali pravidla, tak k tomuto dojít nemuselo..ostatně,. pes má být na vodítku..pustit ho mlžete jen tam, kde je pro to vhodný prostor...a hlavně,takto volně pobíhající pes, musí být odvolatelný od všeho a musí poslouchat...ale  nevychovaný děti bychtím vodítkem i občas přetáhla...a náhubek dala i jejich matkám...;-)

+8/0
17.8.2015 10:31

P78a58v25e56l 26V21é70b36r 5439442512831

Asi jste psa nikdy neměla. Pes na vodítko nepatří a pokud nějaký pes se chová nevhodně, až nebezpečně, je to vina majitele.

Nebo snad, kvůli několika případům znásilnění, chce kastrovat všechny muže? Blbost, že? Ale má to stejnou logiku.

+1/0
17.8.2015 11:21

O37l18d23ř68i60c57h 19S51t53a52r73ý 2469838115937

Zvláštní je, že když se nic nestane, tak se všichni odvolávají na majitel, když pes někoho pokouše, tak se majitel k zodpovědnosti nemá. :-P

0/0
17.8.2015 13:06



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.